مراکز خرید تهران

با ادمین سایت
۰ نظر
ایران مال تهران شاخص

مراکز خرید تهران از بهترین جاذبه‌های گردشگری تهران محسوب می‌شوند که گردشگران می‌توانند برای خرید، گردش و تفریح به آن‌ها مراجعه کنند. در هر منطقه‌ای از تهران مراکز خرید متنوعی وجود دارند که می‌توانند هر نوع سلیقه‌ای را در برگیرند. تهران از بزرگ‌ترین کلان‌شهرهای ایران می‌باشد که انواع جاذبه‌های تفریحی، گردشگری، دیدنی و سرگرم‌کننده متنوعی را در خود جای‌داده و برای انتخاب آن‌ها گزینه‌های متعددی پیش روی شما قرار دارد. در سال‌های اخیر و استقبال بی‌نظیر مردم از مراکز خرید تهران، بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شوند و از تنوع بالایی برخوردارند. پاساژ گردی یکی از انواع تفریحاتی است که گردشگران برای خرید و تفریح به سراغ آن‌ها می‌روند. در این مقاله قصد داریم مراکز خرید تهران را به شما عزیزان معرفی نماییم.


مرکز خرید پالادیوم تهران


شاید تصویر سنتی‌ای که از یک پاساژ در ذهن ماست، مکان بزرگ چندطبقه‌ای پر از مغازه‌های جورواجور در کنار هم باشد. اما امروزه پاساژهای تجاری و مراکز خرید مدرن در سراسر جهان، به مکان‌هایی چندمنظوره تبدیل‌شده و جنبهٔ گردشگری پیداکرده‌اند. این مراکز خرید، فقط مکان‌هایی برای خرید نیستند و امکانات رفاهی، تفریحی، نمایشگاهی، ورزشی و حتی فرهنگی هم به آن‌ها افزوده‌شده است. یکی از بهترین و مشهورترین نمونه چنین پاساژهایی در ایران، مرکز خرید پالادیوم است. این مرکز که در شمال تهران و محلهٔ زعفرانیه واقع‌شده،‌ بسیار مدرن و پرطرفدار است و بازدیدکنندگان زیادی به‌خصوص از غرب و شمال تهران دارد.

پالادیوم تهران
پالادیوم تهران


دلیل نام‌گذاری مرکز خرید پالادیوم


پالادیوم یکی از عناصر شیمیایی جدول تناوبی می‌باشد که در دوره تحصیل با آن آشنا شدیم. این فلز ارزشمند در فلزات گروه پلاتین قرار دارد که مشخصه آن‌ها چگالی و نقطه ذوب پایین می‌باشد. پالادیوم را بانام اختصاری pd می‌شناسیم که عدد اتمی آن‌هم ۴۶ است. پالادیوم درواقع فلزی نادر و کمیاب است که به رنگ سفید و نقره‌ای می‌باشد و از معادن نیکل و مس خارج می‌شود. این فلز جزء گران‌ترین فلزات جهان است که برای مثال در سال ۲۰۱۴ باقیمت بیش از ۸۰۰ دلار به فروش می‌رسید. حجم قابل‌توجهی از تولیدات پالادیوم جهان در کشورهای آفریقای جنوبی و روسیه انجام می‌شود البته این فلز هم به‌صورت آزاد وجود دارد و هم به‌صورت آلیاژ با پلاتین و طلا و غیره.


ارگ سنتر تجریش تهران


ارگ سنتر تجریش، الگویی کامل از یک مرکز خرید خاص و چشم‌نواز واقع دریکی از پرترددترین و شلوغ‌ترین مناطق تهران یعنی تجریش و با دارا بودن فروشگاه‌های متعدد طلا و جواهر، عطر و ادکلن، کلکسیون آرایشی، پوشاک، لوازم خانه و الکترونیک، مرکز تفریح و سرگرمی، تالار همایش خلیج‌فارس، خدمات و پارکینگ با طبقه‌بندی کاملاً علمی و تخصصی بر اساس استانداردهای بین‌المللی در مناسب‌ترین زاویه میدان تجریش تهران در پنج طبقه تجاری، با سند مالکیت و مساحتی بین ۱۰ الی ۳۴۰ مترمربع فضای فروشگاهی به انضمام پنج طبقه پارکینگ می‌باشد.


در ارگ سنتر تجریش تهران تنوع بسیاری در تقسیم‌بندی واحدهای تجاری موردنیاز مشاغل مختلف به چشم می‌خورد. واحدهای ارگ سنتر تجریش از متراژ ۱۰ الی ۳۴۰ مترمربع و همچنین فضاهای اختصاصی برای برندهای معتبر ایرانی و خارجی تا ۶۵۰ مترمربع یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این مجتمع تجاری به‌حساب می‌آید. وسعت ساختمانی مجموعه تجاری ارگ سنتر تجریش و تخصیص فضاها به‌گونه‌ای طراحی‌شده که پاسخگوی نیاز اصناف و نمایندگی‌ها و شرکت‌های عرضه مستقیم کالا و خدمات باشد.

ارگ سنتر تجریش تهران
ارگ سنتر تجریش تهران


امکانات و خدمات ارگ سنتر تجریش


ازجمله مهم‌ترین امکانات و خدماتی که می‌توان در مجتمع ارگ سنتر تجریش پردیس سینمایی و سالن‌های آمفی‌تئاتر مجهز و قدرتمند آن است که می‌تواند لحظات متفاوتی را برای بازدیدکنندگان به ارمغان بیاورد. همچنین فضای زیبا در فودکورت و کافی‌شاپ آن از مزایای آن است. یکی دیگر از خدمات مهم مرکز خرید ارگ دارا بودن بیش از ۱۰۰۰ واحد پارکینگ سرپوشیده در میان شلوغی‌های میدان تجریش تهران و با امکان تهویه هوا و دود ناشی از تردد خودرو از طریق جت فن‌ها است.


مرکز خرید گالریا تهران


مرکز خرید گالریا Galleria Shopping Center را بسیاری به‌عنوان یکی از گران‌بهاترین و لوکس‌ترین مراکز خرید در سرتاسر کشور معرفی می‌کنند. این مرکز خرید که در ولنجک بناشده است به‌عنوان یکی از مراکز تجاری از آن یاد می‌شود که میزبان برترین برندها در سرتاسر کشور می‌باشد. این مرکز خرید که در سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد علاوه بر اینکه زیبایی منحصربه‌فردی دارد ازنظر موقعیت جغرافیایی نیز بسیار خاص می‌باشد و مراجعه‌کنندگان می‌توانند با استفاده از اتوبوس و تاکسی‌های خطی به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

مرکز خرید گالریا ولنجک تهران
مرکز خرید گالریا ولنجک تهران


معماری پاساژ گالریا


برای برخی از افرادی که به این مجموعه مراجعه می‌کنند مشاهده مغازه‌های لوکس و خرید کردن تنها هدف نمی‌باشد. آن‌ها محو معماری منحصربه‌فرد این مجتمع تجاری نیز می‌شوند. نمای بیرونی این مجتمع با تلفیق چند سبک معماری ایجادشده و در مرکز آن‌یکی از بزرگ‌ترین لوسترهای دنیا که ساخته شرکت مشهور Brand van Egmond می‌باشد تعبیه‌شده است. این شرکت اتریشی که فعالیت لوستر سازی خود را از سال ۱۹۸۹ آغاز کرده است لوسترهای شخصی‌ساز را بر اساس فرهنگ و بافت ساختمان شما ایجاد می‌کند.


رستوران و فودکورت پاساژ گالریا


رشد غیرمنتظره مراکز خرید در ایران از سال ۱۳۸۰ آغاز شد و امروزه در هر منطقه از تهران شما مراکز خرید متنوعی را مشاهده می‌کنید. یکی از بخش‌های اصلی هر مرکز خریدی رستوران و فودکورت آن می‌باشد. در مرکز خرید گالریا تنوع غذایی در چندین رستوران که مربوط به فرهنگ غذایی کشورهای مختلف می‌باشد را می‌توانید مشاهده کنید که ازجمله غذاهای معروفی مانند ایتالیایی، آسیایی، مکزیکی و ترکی وجود دارد و شما می‌توانید با سفارش غذای موردنظر خود از خوردن آن‌ها لذت ببرید. شایعات شنیده‌شده مبنی بر این است که به‌زودی رستوران آسیای شرقی نیز در این فودکورت افتتاح خواهد شد.

مرکز خرید گالریا ولنجک تهران1.jpg3
مرکز خرید گالریا ولنجک تهران


پارکینگ مرکز خرید گالریا


یکی از بارزترین مشخصه‌های مرکز خرید گالریا پارکینگ منحصربه‌فرد آن می‌باشد که کاربران می‌توانند نزدیک به ۵۵۰ خودرو را در ۸ طبقه اختصاصی پارک کنند. این پارکینگ که به‌صورت هوشمند عمل می‌کند از تمامی پارکینگ‌های دیده‌شده متمایز می‌باشد و امنیت بسیار بالایی را نیز دارد.


سام سنتر تهران

تهران یکی از جذاب‌ترین مقصدهای گردشگری، به‌خصوص برای عاشقان خرید است. مجتمع تجاری‌ها، بازارها و پاساژهای زیادی این شهر، انتظارتان را می‌کشند. از مجموعه‌های معمولی‌تر با اجناس باکیفیت گرفته تا لوکس‌ترین‌ها! در میان مراکز خرید فراوانی که در پایتخت سرزمینمان وجود دارد، سام سنتر تهران، جزو یکی از آن لوکس‌ترین‌ها است.


تاریخچه سام سنتر تهران


مجتمع تجاری سام، در اواخر سال ۱۳۹۰ در شمال تهران تأسیس گردید. سام سنتر تهران دارای ۹ طبقه و ۲۶ فروشگاه بزرگ تجاری است.
تمامی مؤلفه‌های این مرکز خرید، طبق به‌روزترین استانداردهای اروپا و جهان در نظر گرفته‌شده‌اند و تجهیزات به‌کاررفته در این مرکز خرید مجلل، از معتبرترین شرکت‌های بین‌المللی تهیه‌شده‌اند.

سام سنتر تهران
سام سنتر تهران


طراحی سام سنتر تهران


برای ساخت نمای مجموعه سام سنتر، دوپوسته از جنس لمینیت فشرده و نورپردازی منحصربه‌فرد، به کار گرفته‌شده‌اند. سیستم سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع در کنار نیمکت‌های مجلل، فضایی دل‌نشین برای استراحت مشتریان فراهم آورده‌اند. نورپردازی بسیار ویژه در تمام مجتمع، آب نمای دیواری و طرح‌های سه‌بعدی، زیبایی و چشم‌نوازی این مرکز تجاری را دوچندان کرده است.همچنین محیط لابی مجتمع تجاری سام سنتر تهران، بیضی‌شکل طراحی‌شده است تا ویترین تمامی فروشگاه‌های داخل مجتمع، در دید قرار بگیرند.در لابی مرکز خرید سام سنتر، امکان برگزاری رخدادهای فرهنگی و تفریحی وجود دارد که مردم را دورهم جمع می‌کند و موجب تقویت تعاملات اجتماعی بین افراد می‌شود.




برندهای موجود در سام سنتر تهران


در مرکز خرید سام سنتر، نمایندگی برندهای معروف اروپایی و آمریکایی حضور دارند که برخی از آن‌ها، خدمات ویژه‌ای به مشتریان خاص خود، ارائه می‌دهند. یکی از برندهایی که در زمینه پوشاک مردانه فعالیت دارد و خدمات خاصی به مشتریان خود ارائه می‌دهد، برند ارمنجیلدو زینا می‌باشد.

سایر امکانات مجتمع تجاری سام سنتر تهران


در تمام محیط سام سنتر، نیمکت‌های شیک، جهت رفاه حال بازدیدکنندگان تعبیه‌شده است. در این مرکز خرید، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بسیار زیبا، با چیدمانی عالی در کنار بالکن‌های دل‌باز و تماشایی و انواع غذاهای بین‌المللی در سطح استاندارد جهانی، وجود دارد که به همراه لابی مخصوص، با طراحی مدرن، چشم‌اندازی دل‌نشین دارد.


پاساژ تندیس تهران


پاساژ تندیس با آرایشگاه‌های مردانه و زنانه در طبقات اداری و ارائه انواع مختلف کالاها از مراکز خرید محبوب است. در تهران مملو از دودهای خاکستری اتومبیل‌ها، دیدن پاساژ تندیس با دنیایی از رنگ و زیبایی موجبات نشاط افراد است.در شمالی‌ترین مکان شهر تهران در منطقه خوش آب‌وهوای پایتخت در نزدیکی‌های میدان پرآوازه تجریش، پاساژ تندیس با زیبایی فرح‌انگیز خود قرار دارد. پاساژ تندیس که روزی شاید در شمال تهران، تک بود و طرفداران زیادی را به‌سوی خود جلب می‌کرد. امروز هم علی‌رغم گذشت سال‌ها باوجودی که دیگر تنها نیست و شاهد تولد مراکز زیادی از قبیل سانا سنتر و پالادیوم و … در منطقه است اما، هنوز زیبایی خود را به رخ تماشاگرانش می‌کشد و مشتاقانه به ارائه خدمات مشغول است.


دسترسی به مجتمع تجاری تندیس


پاساژ تندیس در نزدیکی بازار بزرگ تجریش، این بازار قدیمی که نشانگر بخشی از تاریخ است، قرار دارد. همچنین امام‌زاده صالح با گنبدهای زیبای قدیمی خود در فاصله‌ای قریب به پاساژ تندیس واقع است. اگر بخواهید از در ورودی شرقی وارد مجتمع تجاری بشوید، باید از خیابان فنا خسرو یا دربند عبور نمایید. اما ورودی غربی از طریق عبور از خیابان شهید جعفری است.

پاساژ تندیس تهران
پاساژ تندیس تهران


امکانات پاساژ تندیس


مجتمع خرید علاوه بر معماری جذاب و تماشایی داخل پاساژ از سیستم‌های امنیتی، نظیر اعلام اطفای حریق، دوربین مداربسته و … نیز برخوردار است. همچنین پاساژ تندیس برای اینکه خریداران در هنگام گردشگری ازنظر جای پارک خودرو در منطقه شلوغ و پرترافیک تجریش دچار سردرگمی نشوند، دارای پارکینگ طبقاتی نیز می‌باشد.این پارکینگ با ظرفیت ۲۷۰ جای پارک خودرو، در ۵ طبقه پاساژ تندیس است. در این پاساژ خرید شما می‌توانید انواع پوشاک، کیف، کفش، شال، روسری، عینک، اکسسوری های مختلف، لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم خانه، وسایل تزئینی و انواع بدلیجات تزئینی در قفسه‌ها را نیز ببینید و بخرید.


کورش مال تهران


کورش مال یکی از مراکز خرید مهم ایران است که در مدت کوتاهی با اجرای شیوه‌های درست مدیریت بهره‌برداری، نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کرده است. این مجتمع بی‌اغراق پرپاخورترین مرکز خرید ایران است که روزانه هزاران نفر مراجعه‌کننده دارد.
مجتمع کورش با توجه به تنوع خدماتی که ارائه می‌کند تقریباً به نیازهای همه شهروندان تهرانی به‌درستی پاسخ می‌دهد. مجتمعی که علاوه بر برندهای معتبر، کافه‌های مدرن، فودکورت، رستوران‌های شیک، سرزمین بازی، سالن‌های سینما، کتاب‌فروشی، اسباب‌بازی‌فروشی، خانه کودک، بورس موبایل و بازار طلا، جواهر و سکه دارد.

کورش مال تهران
کورش مال تهران

باغ شیشیه ای کورش مال

یکی از وجوه تمایز کوروش مال نسبت به سایر مراکز خرید را می‌توان تراریوم یا باغ شیشه‌ای آن دانست که جلوه زیبایی به بورس موبایل کوروش در ورودی شمالی مرکز خرید داده است. روف گاردن کورش مال، به دو صورت سرباز و سرپوشیده در فضایی منحصربه‌فرد، پذیرای بیش از ۶۵۰ نفر با بهترین برندهای غذایی است. بخش جذاب دیگر این مرکز خرید را می‌توان فودکورت طبقه دوم آن دانست که باعرضه انواع پیتزا، همبرگر، کباب‌ترکی، فست‌فود مکزیکی و… لحظه‌های خوبی را برای مشتریان فراهم می‌کند.


پردیس سینمایی کوروش با ۱۴ سالن سینمایی در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد که مجهز به تجهیزات نور و صدا از کانادا و صندلی‌هایی از کشور فرانسه است و در کنار خرید می‌توانید ساعتی را به تماشای فیلم و تفریح بپردازید. امکانات دیگری همچون سرزمین بازی، کافی‌شاپ و رستوران، کتاب‌فروشی، بورس موبایل و رایانه، باجه بانک ملت، داروخانه، کارواش، هایپر استار، گل‌فروشی، خانه کودک، پارکینگ و غیره نیز در مجتمع تجاری کوروش وجود دارد تا به‌این‌ترتیب پاساژ گردی متفاوت و جذابی را تجربه کنید.


مرکز خرید روشا تهران


مرکز خرید روشا شبیه به هیچ‌کدام از مجتمع‌های تجاری و گردشگری که تاکنون دیده‌اید نیست. با ورود به این مرکز شما با یک فضای بدون مرز و دیوار مواجه خواهید شد. به این معنی که نه خبری از مغازه هست و نه فروشگاه‌های کوچک و بزرگ در کنار هم‌ردیف شده‌اند. شما می‌توانید تمامی محصولات را در یک غرفهٔ بزرگ و در کنار هم مشاهده کنید. به‌این‌ترتیب هم مقایسه قیمت برای شما راحت‌تر خواهد بود و هم سریع‌تر چیزی به دنبالش هستید را پیدا خواهید کرد. این مرکز از چند دپارتمان مجزا تشکیل‌شده است؛ به این معنی که در هر قسمت تمامی اجناس مربوط به یک شاخه در کنار هم قرار داده‌شده‌اند.


ازجمله دپارتمان‌های فعال در مرکز خرید روشا می‌توان به پوشاک زنانه، کیف و کفش، ساعت و زیورآلات، پوشاک و لوازم ورزشی، لباس بچه، لباس مردانه و لوازم اشاره کرد. این دپارتمان‌ها در ۵ طبقه از این پاساژ در کنار هم قرارگرفته‌اند. روشا دارای ۱۰ طبقه پارکینگ نیز می‌باشد که این امر تأثیر بسیاری برجذب مخاطب داشته است. درواقع مشتریان این مرکز بدون هیچ نگرانی از بابت پارک کردن خوردوی خود، با خیال راحت راهی آن شده و به خرید لوازم موردنیاز می‌پردازند. یک طبقه از این دپارتمان استور هم به هایپر مارکت و فودکورت اختصاص داده‌شده است.

مرکز خرید روشا تهران
مرکز خرید روشا تهران


معرفی طبقات مرکز خرید روشا


همان‌طور که گفته شد این مرکز ۱۷ طبقه دارد. ۱۰ طبقهٔ آن به پارکینگ اختصاص‌یافته است. ۵ طبقه به بخش‌های مختلف تعلق دارند؛ یک طبقه مخصوص فوردکورت و هایپر مارکت بوده و در نهایت یک طبقه نیز به امور اداری تعلق دارد. طبقات این مرکز از منفی شش شروع‌شده و به طبقه ۱۰ ختم می‌شوند. از منفی شش تا منفی دو کاملاً به پارکینگ اختصاص دارند. طبقه منفی یک همان‌جایی است که شکموهای عزیز به دنبال آن می‌گردند. علاوه بر یک هایپر مارکت لوکس و زیبا، یک فودکورت مجهز نیز در این طبقه دایر شده است که چندین کافه و رستوران را شامل می‌شود.


در طبقه زیر همکف دپارتمان‌های ساعت و زیورآلات، کیف و کفش و همچنین لوازم‌آرایشی بهداشتی قرار دارند. برخلاف سایر پاساژها که معمولاً یکپارچگی محصولات در آن‌ها دیده نمی‌شود؛ در مرکز خرید روشا تمامی محصولات یک شاخه در کنار هم قرار دارند. به‌عنوان‌مثال اگر به دنبال کیف و کفش راهی این مرکز شده‌اید؛ به‌خوبی می‌دانید که باید به طبقه زیر همکف رفته و دپارتمان کیف و کفش را پیدا کنید. برندهای معتبر و معروفی مانند ایوروشه، گوچی، کریستین دیور، دی‌اندجی و شنل در این طبقه به عرضه محصولات خود می‌پردازند.

طبقه همکف مرکز خرید روشا

طبقه همکف جایی است که احتمالاً آقایان را کلافه خواهد کرد. این طبقه به‌طور اختصاصی و کامل به پوشاک بانوان اختصاص دارد. کاملاً قابل پیش‌بینی است که وقتی یک خانم خوش‌سلیقه وارد این طبقه شود؛ ممکن است تا ساعت‌ها در آن چرخ بزند و از میان انواع محصولات شیک و باکیفیت، به مقایسه و انتخاب بپردازد. طبیعی است که آقایان ممکن است کمی در این طبقه خسته شوند.


دپارتمان پوشاک مردانه و همچنین بچه‌گانه در طبقه اول قرار دارند. اگر به دنبال پوشاک مناسب برای کودکان خود هستید؛ حتماً سری به این طبقه از مرکز خرید روشا بزنید. همچنین تنوع لباس‌های مردانه نیز کاملاً قابل‌قبول بوده و می‌تواند جوابگوی سلیقه‌های مختلف باشد. طبقه دوم هم به پوشاک ورزشی و تجهیزات سفر اختصاص دارد. علاقه‌مندان به سفر، خیلی زود عاشق این طبقه خواهند شد؛ فقط کافی است سری به آن بزنند.

پارکینگ مرکز خرید روشا


طبقه سوم تا هفتم مجدداً به پارکینگ اختصاص داده‌شده است. طبقات بعدی نیز به رستوران‌های مختلف تعلق دارد که می‌توانید بعد از یک خرید فوق‌العاده دریکی از بهترین مراکز خرید تهران، راهی این طبقات شده و دلی از عزا دربیاورید. انواع غذاهای ایرانی و فرنگی باکیفیت عالی و البته قیمت تقریباً مناسب، در دسترس شما خواهند بود.


مرکز خرید اسکای سنتر لواسان


نماو دکوراسیون داخلی ساختمان، نمایانگرتجملات و طراحی سبک کلاسیک آن است. ستون‌هایی که زیباست و ظاهری رفیع دارند. گستردگی سقف‌های پرتجمل ساختمان، درحالی‌که نظم و هماهنگی را باعظمت و شکوه درهم‌آمیخته‌اند. بی‌شک خواهید اندیشید که به‌راستی مرکز خرید اسکای سنتر، لاکچری ترین Trade Center در لواسان است.


به‌هرحال بدانید که مجتمع تازه تأسیس مرکز تجاری اسکای سنتردر سال ۱۳۹۴ افتتاح شد. مرکز خرید اسکای سنتر با برخورداری از زیربنای مفید ۱۷۰۰۰ مترمربعی خود، در زمینی به مساحت ۳۲۰۰ مترمربع ساخته شد. مرکز خرید اسکای سنتر، با نگاه جاودانه خود به آسمان آبی، در بلندای ۹ طبقه که پنج طبقه آن در زیرزمین و سه‌طبقه در بالای همکف قرار دارد، نمود ظاهری می‌یابد. البته بدانید که ۲۷ فروشگاه و واحد تجاری در Shopping Center وجود دارد.در گوشه مرکز خرید اسکای سنتر احساس جذابیت محیط، همچنین شکوه و عظمت بنا شمارا درگیر خود می‌نماید. حتی برندهای گران قیمت پاساژ هرگز نمی‌توانند شمارا از گردشگری این بازار مدرن، دل‌فریب و طبیعت پاک لواسان، پشیمان سازند

.

مرکز خرید اسکای سنتر لواسان.jpg9
مرکز خرید اسکای سنتر لواسان



برندهای تجاری مرکز خرید اسکای سنتر


باید بدانید که یک بی کانسپت استور جالب‌توجه، در مجتمع خرید اسکای سنتر وجود دارد. مجموعه از دو بخش تشکیل‌شده است. نواحی بزرگ‌تر به مبلمان و وسایل دکوراتیو منزل از انواع فرش، میز ناهارخوری، میز عسلی، انواع چراغ‌خواب، آباژور و …اختصاص دارد. ناحیه کم وسعت، نیز به طراحی مد و پوشاک، کفش، شال، روسری، سرویس جواهرات و … تعلق می‌یابد. این بی کانسپت استور، تمامی سلیقه‌های مختلف از سبک‌های زندگی را در برمی‌گیرد.


در مرکز خرید اسکای سنتر، برند ویکتوریا سیکرت (victoria’s secret) آمریکایی در سال ۱۹۷۷ تأسیس شد. برند توسط روی ریموند Roy Raymond در سانفرانسیسکو و درزمینهٔ لباس‌های زیر زنانه که دارای لطافت لازم و کیفیت مناسب بودند، افتتاح شد. امروزه با توجه به موفقیت شایان توجه برند، خط تولید آن غیر از لباس‌های زیر زنانه در انواع عطر، محصولات آرایشی، لباس شنا و لباس شب زنانه نیز گسترش‌یافته است در مرکز خرید اسکای سنتر همچنین از برندهای معروف دیگری نظیر کومولایف، سفیر، مجموعه مبلمان هارمونیک، کیا گالری و … نیز در اقسام و اجناس مختلف می‌توانید، خریدی مطلوب و باکیفیت بالا را به خانه ببرید.

امکانات مرکز خرید اسکای سنتر


در استفاده از فضای دنج و آرامش‌بخش مرکز خرید اسکای سنتر، از جهت جای پارک شما با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. زیرا اتومبیل شما یقیناً یکی از ۲۰۰ جای پارک مرکز خرید اسکای سنتر را، در ۴ طبقه پارکینگ مجتمع تجاری به خود اختصاص خواهد داد. تازه مسئله رفت‌وآمد شما نیز، از طریق ۴ دستگاه آسانسور و پله‌های برقی موجود به سهولت قابل‌حل است. اما خوشحال باشید که سروکله تماشایی یک هایپر استار مارکت نیز جلوی چشم شما خودنمایی می‌کند که کار شمارا در خرید آسان می‌سازد. حالا نوبت خوشحال کردن دوستداران مطالعه و کتاب است.

در مرکز خرید اسکای سنتر، یک فروشگاه بزرگ کتاب قرار دارد. کتاب‌فروشی که تلفیقی از کتاب، موسیقی، صنایع‌دستی، محصولات فرهنگی و حتی نوشت‌افزار را، نیز عرضه می‌دارد. بنابراین با خرید کتاب دلخواه خود از مرکز خرید اسکای سنتر، لذت مطالعه را دوچندان سازید.


مرکز خرید مدرن الهیه


این مرکز خرید در ساختمانی ۱۱ طبقه در انتهای بلوار آفریقا (جردن) و در نزدیکی بزرگراه مدرس قرارگرفته و در سال ۱۳۹۰ افتتاح‌شده است. مساحت این مرکز خرید ۱۷۰۰۰ مترمربع است. مرکز خرید الهیه شامل پنج طبقه است. طبقه منفی یک قسمت تجاری و پارکینگ است. همکف قسمت تجاری، رستوران و کافه را تشکیل می‌دهد.و دو و سه مختص به پارکینگ است. طبقه چهار خارج از دسترس و طبقه پنجم که طبقه رویال محسوب می‌شود شامل کافه، رستوران و سرویس بهداشتی است و قسمت تجاری نیز دارد. این مجموعه شامل ۲۸ واحد اداری، ۴۰ واحد تجاری، چهار طبقه پارکینگ و سالن اجتماعات با گنجایش ۲۵۰ نفر است.

مرکز خرید مدرن الهیه
مرکز خرید مدرن الهیه


اطلس مال نیاوران


خب قبل از هر چیزی باید بدانید که این مجتمع بزرگ به‌عنوان یکی از مراکز خرید تهران شناخته می‌شود. این مرکز خرید در کنار یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های تهران، یعنی پارک نیاوران واقع‌شده است. شاید یکی از دلایل اصلی استقبال از این مجموعه، نزدیکی به همین پارک باشد. چراکه خانواده‌ها می‌توانند بعد از یک خرید جالب، سری هم به این پارک بزنند و خستگی درکنند.درواقع یکی از اهداف اصلی سازندگان این مجموعه، این بود که بتوانند فرصتی برای ساکنین منطقه فراهم آورند که در حین گشت زنی در پارک نیاوران، بتوانند مایحتاج خود را نیز از این مرکز خریداری کنند. به‌این‌ترتیب بود که استارت ساخت اطلس مال نیاوران زده شد و طول d نکشید که این مجتمع بزرگ، توانست آغاز به کار کند.


مجتمع تجاری اداری تفریحی اطلس مال بسیار مجلل و مدرن است و همچون جواهری در شمال تهران می‌درخشد. طراحی و ساخت این ساختمان بر اساس آخرین استانداردهای روز اروپا و آمریکا ساخته‌شده است. نکتهٔ مهمی که در مورد این مجتمع وجود دارد این است که در حقیقت به دلیل مجاورت با منطقهٔ اعیان‌نشین نیاوران، هدف از ساخت آن این بوده است که خریدی مجلل و لوکس را برای ساکنین فراهم آورد.
علاوه بر این روزانه، افراد زیادی نیز به محلهٔ نیاوران می‌آیند. این منطقه به دلیل مجاورت با کاخ نیاوران و پارک و فضای سبز بسیار زیبا، گردشگران زیادی دارد. گاهی ممکن است این گردشگران که از نقاط مختلف شهر به آنجا می‌آیند، به مرکز خرید اطلس مال نیز سری بزنند.

اطلس مال نیاوران
اطلس مال نیاوران

معماری اطلس مال

از دیگر ویژگی‌های معماری ساختمان اطلس مال، این است که از شیشه برای ساخت نمای آن استفاده کرده‌اند. شیشه باعث می‌شود که هم نورگیری مجتمع بالاتر برود و هم اینکه فضای بیرون ساختمان با شفافیت بیشتری دیده شود. به‌این‌ترتیب بیشترین هارمونی در طراحی فضای داخلی و خارجی پدید می‌آید در ضمن اگر نگاهی دقیق به معماری این سازه بیاندازید، متوجه می‌شوید که از ترکیب حجم‌های متقارن و منحنی وار استفاده کرده است. به‌این‌ترتیب که در طبقات بالا که عموماً اداری هستند، نمای سازه منحنی و متقارن می‌باشد.

اما وضعیت معماری طبقات پایین‌تر متفاوت است. این طبقات به دلیل هم‌جواری با طبیعت و البته شیب‌دار بودن زمین، اندکی نامتقارن به نظر می‌رسند که فرم زیبایی از معماری است به دلیل شیب زمین در طبقات پایین است که شما خیلی راحت می‌توانید به طبقات اول، دوم و همکف تجاری دسترسی داشته باشید زیباترین بخش اطلس مال اینجاست که تلاش کرده بخشی از طبیعت باشد. این ساختمان بدون این‌که تمایل به خودنمایی داشته باشد؛ توانسته ترکیب فوق‌العاده‌ای با طبیعت اطراف خود بسازد و به‌این‌ترتیب منظره را دیدنی‌تر کند به‌طور خلاصه باید بگوییم که تمام جنبه‌ها و جزئیات این مجموعه، گردشگران را وسوسه می‌کند که پا به داخل آن گذاشته و از آن بازدید کنند.

ویژگی های اطلس مال نیاوران


یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده مثبت اطلس مال این است که ورودی بخش اداری را از بخش‌های تجاری جدا کرده است. به‌این‌ترتیب رفت‌وآمد افراد به داخل این ساختمان بدون تداخل صورت می‌گیرد و همه راحت خواهند بود نکته اینجاست که طراحی بخش تجاری اطلس مال با قسمت اداری آن نیز متفاوت است. درواقع بخش تجاری را به نحوی طراحی کرده‌اند که نوعی معماری درون‌گرا باشد.

نمای بخش تجاری نیز بسته است اما از طرف دیگر، معماری بخش‌های اداری به صورتی است که کاملاً به چشم بیاید و از نمای باز شیشه‌ای بهره برده‌اند. این دو بخش را با استفاده از یک فودکورت بزرگ توانسته‌اند به‌خوبی به هم پیوند دهند از دیگر نکات جالب در طراحی داخلی اطلس مال این است که تلاش شده تا از رنگ‌های روشن و شاد استفاده شود. به همین دلیل است که به‌محض ورود به این مجتمع، احساس خوبی به شما دست خواهد داد.


بام لند تهران


مجموعه تفریحی تجاری بام لند از معروف‌ترین مراکز خرید لوکس تهران به‌حساب می‌آید که علاوه بر خرید، امکان انجام تفریح‌هایی همچون ماهیگیری، پیاده‌روی، قایق‌سواری و… را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. مرکز خرید بام لند از ۱۲ ویلای دوطبقه تشکیل‌شده که تعدادی از لوکس‌ترین و بهترین فروشگاه‌های مد و لباس، لوازم‌خانگی، جواهرات و… را در خود جای‌داده است و باعرضه کالاهای باکیفیت و متنوعی از برندهای معروف دنیا، طرفداران زیادی دارد.


تفریحات بام لند شامل وی آر لند، قایق‌سواری، واقعیت مجازی زاویه، ماهیگیری، شهر بادی (دارت بادی، فوتبال حبابی و فوتبال صابونی)، فوتبال دستی انسانی، اسکای فلایر، شهربازی سرپوشیده کیدز گاردن، پرش آزاد، مجموعه ساحل شنی پرشین و پیست پاتیناژ می‌شود. در کنار خرید و تفریح می‌توانید از کافه، فست فود و رستوران های بام لند استفاده کنید.

بام لند تهران
بام لند تهران


مرکز خرید میلاد نور تهران


این مرکز خرید ازجمله بهترین مراکز خرید تهران است. مرکز خرید میلاد نور در سال ۱۳۷۸ در محله شهرک غرب ساخته شد و فعالیت خود را آغاز کرد. در زمان خود، این مجتمع جزو بزرگ‌ترین مراکز خرید تهران بود که در رتبه‌های بالای مراکز خرید تهران ازنظر وسعت و تعداد فروشگاه‌ها قرار می‌گرفت و البته در حال حاضر نیز توانسته است جایگاه خوب خود را در میان مراکز خرید تهران حفظ کند. این مجتمع دارای ۳۵۷ فروشگاه است که انواع محصولات و لوازم موردنیاز خانواده‌ها در آن عرضه می‌شود.

حضور برندهای معتبر در این مجتمع به همراه فروشگاه‌های عرضه مد و لباس و پوشاک، لوازم ورزشی، برندهای پوشاک و کیف کفش، صنایع تزیینی و صنایع‌دستی، موبایل و لوازم جانبی، طلا و جواهرات و کافه‌ها و غذاخوری‌های بسیار رنگ و بوی گردش و خرید و تفریح را در یک مجتمع جمع کرده است. به همین دلیل مرکز خرید میلاد نور نه‌تنها خود را به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید تهران، بلکه به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران معرفی کرده است.

مرکز خرید میلاد نور تهران
مرکز خرید میلاد نور تهران


معماری مجتمع تجاری میلاد نور


معماری مجتمع تجاری میلاد نور به سبک مدرن و با الهام از مراکز خرید اروپایی ساخته‌شده است. این ساختمان دارای شش طبقه و دارای ۳۵۷ فروشگاه تجاری است که در کنار یکدیگر توانسته است خود را با عنوان یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های تجاری تهران معرفی کند. در معماری مجتمع تجاری میلاد نور، سبکی غربی وجود دارد. در این سبک از معماری، بازارها در طبقات قرار می‌گیرند و این نوع از معماری برخلاف معماری‌ای سنتی مانند بازار بزرگ تهران، بازار تجریش و بازار شهرری است که مغازه‌ها توسط راهروهای در کف ساخته می‌شوند. همچنین وجود مصالحی مانند شیشه و نورپردازی‌های مصنوعی، دارای احساسی از مدرنیته است.


برندهای پاساژ میلاد نور


مرکز خرید میلاد نور با حضور بسیاری از برندهای معتبر ایرانی و خارجی شناخته می‌شود. بسیاری از برندهای معتبر در این مرکز خرید حضور دارند و دلیل حضور این برندها نیز موقعیت بسیار خوب این مجتمع تجاری و همچنین بازدیدهای روزانه بسیار زیاد در این مرکز خرید است. برندهای مطرح و موجود در میلاد نور شامل فروشگاه‌های بامبو، فروشگاه ماکسیم، فروشگاه نایک، برند روبرتو کاوالی، فروشگاه اسکیچرز، فروشگاه پوما، برند مارال چرم، فروشگاه کیف و کفش بوفالو، پیرگاردین، دسینی، پوما، یاتاش، گابانا، تامی و فروشگاه آدیداس اشاره کرد. علاوه بر فروشگاه‌های لوکس پوشاک، این مجتمع در زمینه‌های دیگری مانند برندهای خانه و آشپزخانه نیز در این مرکز خرید فعالیت دارند. وجود این تعداد برند در کنار فروشگاه‌های متعدد دیگر محیطی بسیار جذاب را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است.


مرکز خرید آرن تهران


این مرکز خرید مجموعه‌ای است بسیار شیک و لوکس که در زمستان سال ۱۳۹۴ به روی هم‌وطنان عزیز تهرانی گشوده شد. این مرکز خرید، با دارا بودن بهترین فروشگاه‌های پوشاک کودک، البسه، لوازم ورزشی، اسباب‌بازی و کتاب‌فروشی، از بهترین‌ها در دل تهران بزرگ به شمار می‌رود امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، آسانسور، پارکینگ، کارواش و نمازخانه در پاساژ آرن وجود دارد. این پاساژ نزدیک به دانشگاه آزاد تهران غرب است. به همین دلیل پاتوق بسیاری از دانشجویان است. در این مقاله قسمت‌های مختلف پاساژ آرن را بررسی می‌کنیم.



همچنین، باوجود رستوران‌ها و کافه‌هایی با ارائه بهترین و خوشمزه‌ترین غذاها، لحظات شاد و خاطره‌انگیزی را در کنار دوستان و خانواده برایتان رقم می‌زند خانه کودک مجتمع آرن، محیطی جذاب و شاد برای بازی و تفریح کودکان به وجود آورده است. اگر برای خرید به پاساژ آرن رفتید، کودکتان را برای بازی به خانه کودک مجتمع آرن ببرید. مطمئناً لحظات شادی در آنجا سپری خواهد کردپاساژ آرن تهران، دارای ۸ طبقه بسیار بزرگ و مدرن بوده و بیشتر از ۶۰ عدد از مشهورترین و بهترین برندهای لباس و سایر اجناس را می‌توانید در این مجموعه پیدا کنید. باید بدانید که پارکینگ اختصاصی وسیعی نیز جهت رفاه حال مشتریان عزیز در این محل تعبیه‌شده است.

مرکز خرید آرن تهران
مرکز خرید آرن تهران


مجتمع تجاری _ اداری رویال


مجتمع تجاری _ اداری رویال واقع در سعادت‌آباد در زمینی به وسعت بیش از سه هزار و ۷۰۰ مترمربع در غرب تهران ساخته‌شده و این پاساژ بزرگ دارای ۱۸ طبقه است، که این مجتمع گزینهٔ مناسبی برای خرید های خانوادگی و گشت‌وگذارهای دوستانه می‌باشد.


امکانات مجتمع تجاری- اداری رویال


واحد اداری در ۸ طبقه
یک طبقه فودکورت منحصربه‌فرد با چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه
پارکینگ هوشمند در ۷ طبقه زیرزمین
دارای شش آسانسور و چهار پله‌برقی می‌باشد


دارای ۲ طبقه که شامل ۵۰ فروشگاه لوازم‌آرایشی بهداشتی، لوازم دکوراسیون داخلی، پوشاک، وسایل کودک، تا کیف و کفش و غیره
برندهای معتبری در مجتمع رویال نمایندگی دارند. شما باکمی جستجو می‌توانید نمایندگی برندهایی مثل پوما، ویکتوریا سکرت، برندز ریپاپلیکا، کاروانلو، برنداستور، میس اسمارت، نوین چرم، زارا و غیره را در میان فروشگاه‌های این پاساژ مشاهده کنید همچنین در همین دوطبقه صرافی ابیدار، عطر سفیر، عینک امروز، گالری طلای مانیا و همچنین انواع فروشگاه لوازم‌خانگی و دکوراسیون داخلی منازل نیز به چشم می‌خورند.

مجتمع تجاری _ اداری رویال
مجتمع تجاری _ اداری رویال


مرکز خرید اپال OPAL سعادت‌آباد


مرکز خرید اپال در سعادت‌آباد و منطقه ۲ شهرداری قرار دارد که بزرگ‌ترین مرکز در این منطقه برای خرید، سرگرمی و تفریح است و از شمال و غرب به بزرگراه یادگار امام، از سمت جنوب به بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش) و از شرق نیز به بلوار شهید فرحزادی منتهی می‌شود. کلنگ ساخت این مرکز از سال ۱۳۹۲ به زمین خورد و در سال ۱۳۹۸ با مساحت ۷/۲۱۶ مترمربع افتتاح شد. اپال با ۹ طبقه در زیرزمین و ۱۴ طبقه در ارتفاع می‌باشد که حدود ۵۵۰ واحد تجاری دارد.

مرکز خرید اپال OPAL سعادت‌آباد
مرکز خرید اپال OPAL سعادت‌آباد


پارکینگ مرکز خرید اپال


مرکز خرید اپال دارای ۷ طبقه پارکینگ اختصاصی می‌باشد که بیش از ۵۰ هزار مترمربع وسعت دارد و ظرفیت ۱۸۰۰ واحد پارکینگ را دارا می‌باشد. این طبقات به‌خوبی طراحی‌شده و تخلیه هوای پارکینگ توسط جت فن‌های فوق‌العاده قوی و به‌روزترین سیستم‌های اعلام و اطفاء حریق برای امنیت مرکز و اهالی آن از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این مرکز خرید خاص و شیک می‌باشد.

ویژگی های مرکز خرید اپال


از ویژگی‌های ساختمان این مجموعه می‌توان به بام سبز، آب‌نماها و طرح‌های زیبا و مدرن دیوار و ستون‌های داخلی اشاره کرد؛ همچنین دیگر ویژگی بی‌نظیر مرکز تجاری اپال مجهز بودن به باند هلی‌کوپتر است که این باند در ارتفاع ۹۰ متری از سطح زمین قرار دارد. در طراحی و ساخت این مجموعه بهترین ماشین‌آلات و بهترین نوع کاشی و سرامیک به‌کاررفته است که این یعنی ازلحاظ ایمنی، مشتریان و بازدیدکنندگان عزیز در امنیت قرار دارند و با خیال راحت می‌توانند به گشت‌وگذار بپردازند.


این مکان زیبا به‌قدری وسیع است که هر امکاناتی که به ذهن هر شخصی می‌رسد در اینجا وجود دارد. هر طبقه از مرکز خرید اپال تهران مختص یک صنف خاصی است؛ اما به‌جز این موارد، می‌توانید برای شکم گردی به رستوران و کافه‌های متنوع با انواع منوهای خوشمزه سر بزنید. اصلی‌ترین مرکز خوشمزه جات، در فودکورت این مجموعه قرار دارد که حتی می‌توانید با طعم غذاهای کشورهای مختلف هم آشنا شوید.


مرکز خرید سرزمین کودک آفتاب


سرزمین کودک آفتاب صرفاً یک مرکز خرید نیست و بخش‌های جذاب بسیاری دارد. می‌توانیم بگوییم که این سرزمین کودک آفتاب، یک مرکز خرید تخصصی مادر و کودک است که در غرب تهران واقع‌شده و پذیرای مخاطبانش است. این مرکز از امکانات تفریحی، فرهنگی و رفاهی مختلفی هم بهره‌مند است.امکانات و تفریحات مرکز خرید سرزمین کودک آفتا شهربازی، کارگاه موسیقی، کارگاه نقاشی، کارگاه سفالگری، رستوران‌ها، فودکورت اختصاصی، کافی‌شاپ کودکان و …


مرکز خرید گلستان


مرکز خرید گلستانِ شهرک غرب از قدیمی‌ترین پاساژهای غرب تهران است که باگذشت سال‌ها هنوز اصالت خود را حفظ کرده است. این پاساژ واقع در شهرک غرب بین دو حیاط بزرگ و مساحت ۶ هزار مترمربع در سال ۱۳۷۵ به‌عنوان یکی از اولین مراکز خرید غرب و حتی کل تهران افتتاح شد. معماری کلاسیک این مجتمع تجاری باعث شده است که مرکز خرید گلستان فضایی پویا و جذاب برای خرید و تفریح باشد. این پاساژ دارای ۱۸۷ واحد تجاری و ۸۲ غرفه بازارچه است که در ۳ طبقه تجاری و ۳ طبقه پارکینگ قرار دارند.


گستردگی و تنوع محصولات و برندهای مختلف در مرکز خرید گلستان باعث شده است که این مرکز خرید همچنان یکی از شلوغ‌ترین مراکز خرید تهران به‌حساب بیاید. همچنین وجود رستوران‌ها و کافه‌های معروف و پرطرفدار در این مجتمع تجاری خود روزانه باعث جذب افراد بسیار زیادی به این پاساژ می‌باشد.دسترسی عالی و امکانات رفاهی این مجموعه نظیر آسانسور، پارکینگ، پله‌برقی، سرویس بهداشتی و … آن را به مقصدی بی‌نظیر برای خرید و گذراندن اوقات فراغت تبدیل کرده است.


مرکز خرید گلستان
مرکز خرید گلستان


معماری پاساژ گلستان


اگر نگاهی به بنای این مرکز خرید کرده باشید متوجه تفاوت‌های اساسی آن با سایر مراکز خرید قدیمی تهران شده‌اید. ایده و طرح این مرکز خرید متعلق به کامران دیبا می‌باشد کامران دیبا که در آمریکا تحصیل‌کرده بود، بعد از بازگشت به ایران تحت تأثیر معماری غرب بود. همچنین جهان‌بینی دیبا که معتقد بود معماری شهری باید به‌گونه‌ای باشد که روابط انسانی و اجتماعی را تداوم بخشد در تلفیق با shopping center های غربی موجب خلق مرکز خرید گلستان شد.


هرچند طرحی که درنهایت اجرا شد دقیقاً شبیه به طرح دیبا نبود اما با همه کم‌وکاستی‌ها درنهایت به مرحله اجرا درآمد و طرح موفقی هم شد. مرکز خرید گلستان دارای نمای آجری و طاق‌های قدیمی است که یادآور بازارهای سنتی ایران می‌باشد. دو حیاط شرقی و غربی دارد که در اکثر مواقع شاهد حضور جوانان و میان‌سالان محدوده در این حیاط‌ها هستیم.


مرکز خرید تیراژه


یکی از مراکز خرید مدرن و مجهز غرب تهران مرکز خرید تیراژه است که دارای پنج طبقه شامل منفی یک، همکف، طبقات یک، دو و سه است که در هر طبقه حدود ۱۰۰ واحد تجاری وجود دارد که به عرضه محصولات خود مشغول هستند. در این مجموعه برندهای معتبری هم حضور دارند که عبارت‌اند از: Zara, Mr, Peach و …
شاید با خود بگویید باوجوداین برندها قیمت اجناس در این بازار بسیار بالاست؛ اما این‌طور نیست! یکی از عواملی که تیراژه را در بین مردم تهران محبوب کرده وجود اجناس باقیمت‌های متنوع است به‌طوری‌که کمتر کسی پیدا می‌شود که وارد این مجموعه شود و دست‌خالی بیرون برود.

مرکز خرید تیراژه
مرکز خرید تیراژه


از ویژگی‌های منحصربه‌فرد ساختمان این مرکز خرید وجود نخل‌های طبیعی در دو طرف طبقه همکف و سقف شیشه‌ای است که در تمام‌روز نور آفتاب را مستقیماً به داخل مجتمع می‌تاباند. طراحی طبقات نیز به‌گونه‌ای است که شما در هر طبقه که باشید، سایر طبقات در دیدرس شما هستند و به آن‌ها مسلط هستید.از ویژگی‌های دیگر این مجتمع وجود گیاهان و درختچه‌هایی است که شکل و شمایلی طبیعت گونه به این مرکز خرید بخشیده است؛ برای مثال در عین شگفتی شاهد درخت نخل طبیعی در این مجتمع خواهید بود.


مجتمع بوستان


مجتمع بوستان، یکی از بزرگ‌ترین بازارها و پاساژهای شمال غرب تهران بوده که در منطقه پونک واقع‌شده است. تنوع مغازه‌های مرکز خرید بوستان بسیار بالا است بطوریکه از پوشاک که شامل کفش، مانتو، لباس و لباس‌های مجلسی و کت‌وشلوار است تا کتاب و لوازم‌التحریر و لوازم کادو و دکوری. طلا، ساعت، پارچه و شال و روسری، موبایل فروشی، چرم‌فروشی در مجتمع بوستان به چشم می‌خورد.

در مرکز خرید بوستان ۳ راهروی بزرگ در شمال شرقی مجتمع بوستان وجود دارد که راسته طلافروشی است. راسته موبایل فروشی‌ها نیز از دیگر راسته‌های مجتمع بوستان است که شامل ۲ راهرو و یک دالان می‌شود. در راسته خیاط‌ها که شامل ۳ راهرو از بوستان است تمام سفارشات خیاطی و تعمیر پذیرفته می‌شود معماری منحصربه‌فرد مجتمع بوستان این امکان را برای شما فراهم کرده که بتوانید بدون آنکه از پله‌های مرکز خرید بوستان استفاده کنید در بین طبقات حرکت کنید.

مجتمع بوستان
مجتمع بوستان


پاساژ گلدیس تهران


یکی از محبوب‌ترین و پربازدید ترین پاساژها و مراکز خرید در شهر تهران، پاساژ گلدیس می‌باشد. این مرکز خرید با معماری منحصربه‌فرد و جذاب در غرب تهران واقع‌شده است. ما ایرانیان در کشوری کهن زندگی می‌کنیم که دارای فرهنگ غنی و آداب‌ورسوم منحصربه‌فردی می‌باشد. اکثر خانم‌ها و آقایان از سال‌های کهن تابه‌حال پوشیدن لباس نو را خوش‌یمن می‌دانستند و در ایام عید نوروز همیشه به دنبال خرید لباس‌های نو و زیبا بودند. حتی افرادی هم که وضعیت مالی مناسبی نداشتند، در این ایام حتی شده لباس نو ارزان‌قیمتی را تهیه می‌کردند.


حال پس از گذشت سال‌ها و تأسیس پاساژهای بزرگی در کلان‌شهر تهران، کار خرید لباس و خرید لوازم دیگری مثل لوازم آشپزخانه، لوازم دکوری خانه، لوازم اتاق‌خواب و… بسیار ساده‌شده است. شما می‌توانید در این مراکز خرید بزرگ انواع زیادی از پوشاک، لوازم‌آرایشی و بهداشتی و… را مشاهده نمایید و بین تمامی آن‌ها لباس مدنظرتان را خریداری کنید. پاساژ گلدیس یکی از پاساژهای بزرگ با محدوده قیمتی مناسب است که در تهران قرار دارد. در این پاساژ، شما می‌توانید انواع ابزار، پوشاک، لوازم منزل، پوشاک بچه‌گانه، کیف و کفش، زیورآلات، اکسسوری، لوازم تزئینی، قطعات موبایل، لوازم آشپزخانه و.. را مشاهده و خریداری نمایید.

پاساژ گلدیس تهران
پاساژ گلدیس تهران

ایران مال تهران

مجتمع تجاری، تفریحی – خدماتی ایران مال (تات مال سابق) یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دنیاست که در انتهای بزرگراه همت در منطقه ۲۲ و جایی در نزدیکی برج نشین های شهرک چیتگر، برج‌های اطراف دریاچه و در نزدیکی پروژه ی هزار و یک شهر واقع‌شده است.این مجموعه که به لحاظ بُعد مسافت، دقیقاً در میانه راه شهرهای تهران و کرج قرارگرفته است، با زیربنای یک‌میلیون و ۷۱۰ هزار مترمربع، در زمینی به مساحت ۲۷ هکتار، احداث‌شده است.

با توجه به ابعاد نهایی، ایران مال، یکی از پنج مرکز خرید بزرگ جهان و بزرگ‌ترین مرکز خرید در خاورمیانه خواهد بود. این مجموعه ازنظر مساحت تجاری، از مرکز خرید ترافورد سنتر (Trafford Centre، بزرگ‌ترین مرکز خرید انگلستان در منچستر) بزرگ‌تر بوده و هم‌رده مالِ آمریکا (Mall of America، بزرگ‌ترین مرکز خرید آمریکا ازنظر زیربنا) است.این مجموعه بیشترین فضای سبز و فضای آبی را نیز در خود جای‌داده است که این مهم در نوع خود بی‌نظیر بوده و به‌کارگیری این میزان ظرافت در معماری مراکز تجاری در ایران بی‌سابقه می‌باشد.

ایران مال تهران
ایران مال تهران




طبقه همکف (G0)


مسجد حضرت محمد رسول‌الله (ص) که در طبقه اول واقع‌شده است، از اولین نقاطی است که پس از ورود به ایران مال با آن مواجه خواهید شد. طرح معماری مسجد حضرت محمد رسول‌الله (ص) الهام گرفته از معماری بکار رفته در مسجدالنبی است. وجود فرش یک‌تکه ۸۰۰ متری دست‌بافت که یکی از بزرگ‌ترین فرش‌های یک‌تکه جهان می‌باشد ازجمله جاذبه‌های این مسجد به‌حساب می‌آید.


پارکینگ


استفاده از پارکینگ مجموعه ایران مال برای عموم رایگان می‌باشد. این پارکینگ ظرفیت ۲۰ هزار خودرو و موتورسیکلت را دارا بوده و ۵۲ دسترسی نیز به‌صورت زیرگذر، پل، رمپ و تونل برای این بخش در نظر گرفته‌شده است. ورودی و خروجی این پارکینگ ۸ هزار خودرو در هر ساعت می‌باشد.


طبقه اول (G1)


نمایشگاه خودرو که از بخش‌های اصلی پروژه ایران مال محسوب می‌گردد در فضایی بزرگ و در سه‌طبقه طراحی‌شده است. نمای این سه‌طبقه در توالی یکدیگر فرم هندسی تخم‌مرغی شکل را ایجاد کرده است. این نمایشگاه با مساحت تقریبی ۶۸۰۰ مترمربع در قسمت غربی ایران مال قرار دارد. ۳ هزار مترمربع از این مساحت شامل واحدهای تجاری است که از طبقه تجاری اول آغاز و تا بام ادامه پیداکرده است، این بخش در حدود ۳۰ متر ارتفاع دارد. در گالری خودرو، آسانسورهای حمل خودرو به‌منظور جابجایی و قرار دادن خودروها در جایگاه موردنظر تعبیه‌شده است.


طبقه دوم (G2)


کتابخانه ایران مال (جندی‌شاپور) یکی از معروف‌ترین بخش‌های این مجموعه به‌حساب می‌آید. برای طراحی این بخش، از کتابخانه دانشگاه آکسفورد انگلستان الهام گرفته‌شده است.کتابخانه ایران مال درحال‌حاضر دارای حدوداً ۵۰ هزار جلد کتاب می‌باشد که قرار است این تعداد تا ۷۰ هزار جلد افزایش یابد. از کتاب‌های موجود در این مجموعه می‌توان به کتاب‌های عتیقه چاپ مسکو که به زبان لاتین نگارش شده‌اند اشاره کرد.


بازارچه سنتی (تیمچه حاج علی‌اکبر)


بازارچه سنتی را می‌توان ازجمله زیباترین بخش‌های مجموعه ایران مال، دانست. بازدیدکنندگان با ورود به این بازارچه (تیمچه حاج علی‌اکبر)، ابتدا وارد تهران و سپس تهران خواهند شد.


تالار آیینه


تالار آیینه در طبقه دوم و درون تیمچه حاج علی‌اکبر قرارگرفته است. طراحی داخلی این تالار که تنها برای پذیرایی از مهمانان ویژه (VIP) ساخته‌شده است، با اقتباس از مجلس شورای ملی ایران می‌باشد.

ایران مال تهران.
ایران مال تهران


باغ ایرانی (باغ ماهان)


باغ ایرانی که با الهام از باغ ماهان کرمان طراحی‌شده است، قلب مجموعه ایران مال بوده و در قسمت مرکزی مجموعه بناشده است. این باغ با ابعاد ۵۱ در ۱۷۶ متر از پارکینگ اول تا تجاری دوم ادامه یافته است. سقف باغ ایرانی در بام آزاد بنا، قرارگرفته و پوششی از تکنولوژی پوشش‌های غشایی (ETFE) دارد. جریان آب به‌صورت مداوم در راستای شمالی – جنوبی این فضا جاری می‌باشد و طیف گوناگونی از گیاهان نیز در این فضا کاشته شده است.


طبقه سوم (G3)
فودکورت
فودکورت
پشت‌بام (RG)
زمین‌بازی اسکواش
مجموعه ورزشی

ساختمان‌های ایران مال می‌توان از دریاچه و آب‌نمای ایران مال
هتل‌های ایران مال
تالار پذیرایی
آمفی‌تئاتر
ایوان بلور
تالار الماس


مرکز خرید سمرقند جنت‌آباد


مرکز خرید سمرقند تهران جزو برترین مراکز خرید لوکس این کلان‌شهر در محله جنت‌آباد می‌باشد که جانمایی آن در موقعیت عالی و بدون ترافیک قرارگرفته است. این مرکز خرید چند عملکردی، دارای بخش‌های تجاری، اداری، رفاهی و تفریحی می‌باشد که موجب شده مجتمع سمرقند به یک محیط تجاری – فرهنگی تبدیل شود. مجتمع سمرقند تهران با مساحت ۳۲۵۰۰ مترمربع در ۱۱ طبقه بناشده است. این مجموعه که از مشاعات قابل‌توجهی برخوردار است محیطی آرام و دلپذیر برای خرید و تفریح خانواده‌ها در کنار یکدیگر می‌باشد. نمای این مجموعه ترکیبی از کامپوزیت (آلکوبان)، سنگ و شیشه با نورپردازی در شب می‌باشد.


مرکز خرید سمرقند دارای ۵۶ واحد اداری فعال در ۵ طبقه می‌باشد. که با فعالیت‌های متنوع ازجمله: دفاتر خدمات پیشخوان، شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های مخابراتی، ساختمان و شهرسازی، دفاتر فروش خودرو، دفاتر مهندسی و سایر خدمات پشتیبانی؛ بخش اداری از طبقه چهارم شروع می‌شود و تا طبقه نهم ادامه دارد.

مرکز خرید سمرقند جنت‌آباد.jpg21.jpg14
مرکز خرید سمرقند جنت‌آباد


مجتمع تجاری آواسنتر اقدسیه


تهران مجتمع‌های تجاری لوکس زیادی دارد. از میان آن‌ها مجتمع تجاری آواسنتر از پرآوازه‌ترین‌هاست. اگر گشتی در خیابان اقدسیه بزنید، در نبش خیابان فیروز بخش چشمتان به جمال آوا سنتر روشن خواهد شد؛ مجموعه‌ای با نمای شیشه‌ای که قطعاً توجه‌تان را به خود جلب خواهد کرد. مجتمعی بزرگ با انبوهی از فروشگاه‌هایی که به‌طور تخصصی به فروش و عرضه طلا و جواهرات مشغول هستند. اصلاً هدف اصلی تأسیس این مرکز هم گردهم‌آوردن فروشگاه‌های طلا و جواهرات در قالب مجموعه‌ای منسجم بوده است. البته در حال حاضر، آواسنتر کاربری‌های مختلفی دارد و فروشگاه‌ها و فودکورت‌های آن‌هم از بهترین‌ها هستند.


مجتمع تجاری آواسنتر از آن مراکزی است که اصولی و درست ساخته‌شده‌اند. دریافت جایزه بین‌المللی معماری خاورمیانه در سال ۲۰۱۸ از سوی این مجموعه هم نشان می‌دهد که ادعای مطرح‌شده درست است. آواسنتر را بخش خصوصی به کمک متخصصان خبره ساخته‌شده و مجتمعی لوکس به شمار می‌رود. در کنار فروشگاه‌های طلا و جواهرات معروفی که در مجتمع تجاری آوا سنتر مشغول به فعالیت هستند، انواع دیگری از فروشگاه‌ها هم دیده می‌شوند. درواقع، کاربری آوا سنتر فقط محدود به بازاری لوکس برای فروش طلا و جواهرات نیست. در این مرکز می‌توانید شاهد حضور فروشگاه‌های معتبر با اجناس باکیفیتی در حوزه‌های مواد و لوازم‌آرایش، مد و پوشاک و حتی بوک‌لند هم باشید.

مجتمع تجاری آواسنتر اقدسیه.jpg32
مجتمع تجاری آواسنتر اقدسیه


معماری آوا سنتر


نمای این مجموعه از شیشه است. البته اگر بخواهیم به‌طور دقیق‌تر بگوییم، نمای ساختمان تلفیقی از شیشه و فلزات است. نمای طبقاتی که مخصوص بخش‌های رستوران و فروشگاه‌هاست در چهار طبقه از جنس شیشه است و در بخش پارکینگ هم از فلزات در طراحی و ساخت نما استفاده کرده‌اند.


مرکز خرید سام سنتر


سام سنتر در منطقه فرشته از مراکز خرید لوکس تهران محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر در لیست بهترین پاساژهای تهران هم قرارگرفته است. در این پاساژ، انواع کالا از برندهای مختلف باقیمت‌های نسبتاً گران حضور دارد. آنچه بیش از همه از این مرکز خرید به چشم می‌خورد، فضای پرزرق‌وبرق و لوکس است و امکانات رفاهی ویژه‌ای در آن نیست. امکانات و تفریحات مرکز خرید سام سنتر: کافی‌شاپ و رستوران، آژانس هواپیمایی، پارکینگ.

سام سنتر تهران
سام سنتر تهران


مرکز خرید آرتمیس

یکی از این مراکز خرید که در شمال تهران حدود سه سال از زمان شروع فعالیتش می‌گذرد مرکز خرید آرتمیس فرمانیه است. این مرکز توانسته به‌خوبی جایش را در دل پایتخت‌نشینان باز کند و طرفداران خودش را پیدا کند و برخلاف برخی مراکز خرید سوت‌وکور نیست.در ورودی مرکز خرید هماهنگ با فصل یا مناسبت‌های خاص همیشه دکوری جالب چیده می‌شود که نوعی خوشامدگویی محسوب می‌شود. این دکورها همیشه آن‌قدر جذاب هستند که همه قبل از ورود به محوطه اصلی مرکز خرید، عکسی با آن‌ها می‌گیرند.

آرتمیس فرمانیه سه‌طبقه روی طبقه همکف و نه طبقه زیر طبقه همکف دارد و یکی از مراکز خرید مدرن تهران محسوب می‌شود. طبقه منفی ۹ تا منفی پنج به پارکینگ مجموعه اختصاص دارد، بنابراین خیالتان بابت جای پارک راحت باشد. پیدا کردن جای پارک دغدغه خیلی از افراد موقع رفتن به مراکز خرید است، آن‌هم در چنین منطقه‌ای، اما خوشبختانه این مرکز خرید برای این مشکل تدبیر لازم را اندیشیده است.
یکی از سالن‌ها در ایوان قرارگرفته است و از آن بالا منظره بسیار خوبی به خیابان دارد، مخصوصاً در شب.

رستوران مرکز خرید آرتمیس

پیشنهاد می‌کنم حتماً این سالن را امتحان کنید و پایان روز خرید گردی خود را با گذراندن در این رستوران تکمیل کنید. طبقه منفی چهار هم پارکینگ است اما در بخشی از آن سرویس بهداشتی آقایان و در بخشی دیگر نمازخانه آقایان قرار دارد. طبقه منفی سه هم پارکینگ است اما در بخشی از آن سرویس بهداشتی بانوان و در بخشی دیگر نمازخانه بانوان قرار دارد.

مرکز خرید آرتمیس
مرکز خرید آرتمیس


مرکز خرید سانا


این مرکز خرید مکانی امن و مورد اعتماد برای خرید و گذراندن اوقاتی خوش برای مشتریان خواهد بود و با در نظر گرفتن آسایش هرچه بیشتر مراجعه‌کنندگان دارای امکاناتی چون ویلچیر / کالسکه / اشیاء مفقودی / جایگاه تعویض نوزاد / نمازخانه / دستگاه‌های خودپرداز/ شارژ تلفن همراه / CRM / نقشه راهنمای طبقات / انتظامات ۲۴/۷ / خدمات معلولین / بهداری / اینترنت رایگان / پارکینگ های هوشمند و … می‌باشد.

مرکز خرید سانا.
مرکز خرید سانا


مرکز خرید میلاد قائم (شانزه لیزه) یکی از مناسب‌ترین و ارزان‌ترین مراکز خرید به شمار می‌رود. طبقه پایین جهت ارائه مانتو و طبقه بالای آن لباس‌های مجلسی می‌باشد. در این مرکز خرید، علاوه بر انواع پوشاک می‌توانید کیف و کفش نیز خریداری کنید.پاساژ میلاد قائم یا شانزه لیزه با توجه به موقعیت مکانی آن‌که در مرکز تهران قرارگرفته است، جزء پر رفت و آمدترین مراکز خرید در تهران است.


مرکز خرید میلاد قائم


پاساژ شانزه لیزه یکی از پاساژهایی است که بانوان می‌توانند لباس‌های باکیفیت را به ارزان‌ترین قیمت از آن خریداری کنند.

با توجه به اینکه در طبقه پایین مانتو و طبقه بالا لباس مجلسی عرضه می‌شود، هر سلیقه‌ای می‌تواند در این بازار لباس موردنظر خود را بیابد.
به‌طور کل می‌توان گفت شانزلیه بورس لباس مجلسی است، و در حقیقت یک پاساژ دوطبقه که طبقه اولش لباس مجلسی و طبقه پائینش مانتو می‌فروشند اینجا همه جور لباسی پیدا می‌شود، هم لباس‌های شیک و هم لباس‌های معمولی اما در کل قیمت لباس‌های اینجا باصرفه و مناسب است.

مرکز خرید میلاد قائم
مرکز خرید میلاد قائم



پاساژ چهارسو تهران


پاساژ چارسو ساختمانی مدرن با معماری اکسپرسیونیستی است که در خیابان جمهوری تهران به‌عنوان یک مرکز تجاری، فرهنگی و تفریحی درزمینهٔ فروش محصولات و کالاهای دیجیتال فعالیت می‌کند. چارسو نامی کاملاً ایرانی و نام یکی از تئاترهای باستانی ایران بود. این مکان درزمینهٔ خریدوفروش کالاهای دیجیتال مانند تلفن همراه، لپ‌تاپ و لوازم جانبی مرتبط تخصص دارد.


معماری پاساژ چارسو


معماری این بنا به شیوه اکسپرسیونیستی و به‌صورت یک ساختمان هفت‌طبقه با ۳۳۰ واحد طراحی‌شده است. در خیابان جمهوری ساختمان‌های قدیمی زیادی وجود دارد که این مجموعه با ترکیب رنگ‌های سفید و خاکستری و به سبک مدرن و مینیمال و همچنین با تلفیق توانسته جلوه خاصی به این منطقه یکی از شهرهای بزرگ تهران ببخشد. فضای سنتی و مدرنطراحی و ساخت این مجموعه بر عهده محمد مجیدی بوده است.


طراحی این ساختمان در قالب سه اتاق نامنظم، کاملاً مینیمال و ساده، درخشندگی و جلوه خاصی به خیابان رپوبلیک می‌دهد. این ساختمان یکی از بهترین و جذاب‌ترین ساختمان‌های ایران به شمار می‌رود که اکثر فروشگاه‌های تجاری بزرگ در قسمت زیرین و شفاف ساختمان قرار دارند.در قسمت بالای این ساختمان که نیمه شفاف است رستوران و سینما و در قسمت میانی مغازه‌های تجاری کوچک قرار دارد. طبقه میانی این ساختمان و پل هوایی در کنار هم قرارگرفته‌اند که اتصال گذر چارسو را به اطراف آن امکان‌پذیر کرده است.



مرکز خرید ونک تهران


این مرکز خرید که یکی از مراکز خرید مشهور تهران است، در سال ۱۳۷۰ راه‌اندازی شده و عمده فروشگاه‌های آن به ارائه پوشاک و کیف و کفش زنانه می‌پردازند. مرکز خرید ونک فقط در روزهای تاسوعا، عاشورا، ۲۱ رمضان، یکم فروردین، ۱۴ خرداد و رحلت پیامبر اکرم (ص) تعطیل می‌باشد و در برخی از مناسبت‌های دیگر نیز با تصمیم هیئت‌مدیره به‌صورت نیمه‌وقت فعال است. این مرکز در روزهای جمعه و سایر تعطیلات، همانند روزهای عادی از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۰ شب به‌صورت یکسره در خدمت بازدیدکنندگان و خریداران محترم می‌باشد. این مرکز به سیستم دوربین مداربسته و سیستم سرمایش و گرمایش چیلر و اسپلیت مجهز می‌باشد.

مرکز خرید ونک تهران
مرکز خرید ونک تهران

مرکز خرید تیراژه ۲


ازآنجایی‌که رفت‌وآمد به تیراژه ۱ برای ساکنین شرق بسیار دشوار می‌باشد سازندگان مجتمع تجاری تیراژه بر آن بودند که با راه‌اندازی مرکز دوم بهره‌مندی از امکانات تیراژه را برای آن‌ها نیز فراهم نمایند. ازاین‌رو آن‌ها یکی از بهترین لوکیشن ها را برای ساخت مرکز تجاری تیراژه ۲ انتخاب کرده و با استفاده از بهترین طراحی و ابزار در محدوده نظام‌آباد این مرکز تجاری تفریحی را راه‌اندازی کردند. تیراژه ۲ که ازنظر ساخت و کاربرد شباهت زیادی به تیراژه یک دارد در خود نزدیک به ۱۰۰ واحد تجاری را جای‌داده و کاربران می‌توانند از بخش هایپرمارکت آن نیز بهره‌مند شوند. علیرغم اینکه در تیراژه ۱ پارکینگ مجزایی دیده نمی‌شود ولی سازندگان در تیراژه ۲ این پارکینگ را راه‌اندازی کرده‌اند.

مرکز خرید تیراژه ۲
مرکز خرید تیراژه ۲

مرکز خرید دنیای نور


یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید در شرق تهران، مجتمع تجاری دنیای نور است که ۲۸۰ واحد تجاری و ۱۰ طبقه دارد. تنوع کالاها در مرکز خرید دنیای نور به شما این امکان را می‌دهد تا اجناس موردنظرتان را با توجه به بودجه خود به‌راحتی تهیه کنید. مدیریت این مرکز خرید، وجود آرامش، زیبایی و امکانات را در این مجموعه مزیت مرکز خرید می‌داند و می‌گوید این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا بازدیدکننده‌ها لحظه‌های خوشی را در این مکان تجربه کنند.

مجتمع تجاری دنیای نور می‌تواند نیاز همه افراد خانواده را برطرف کند و در آن می‌توانید اقلامی چون پوشاک زنانه، کیف و کفش، پوشاک مردانه، لباس کودک و نوجوان، طلا و جواهر، اجناس بدلی، لوازم آشپزخانه، لوازم تزییناتی، لوازم ورزشی، آرایشی و بهداشتی، محصولات فرهنگی و هنری، اسباب‌بازی و … را بیابید. یکی از نقاط قوت این مرکز خرید فعالیت‌های برخی برندهای معروف در آن است که برای علاقه‌مندان به نام های تجاری جهانی، فرصت خوبی را برای خرید فراهم می‌آورد.


فروشگاه‌های مرکز خرید دنیای نور


مجتمع دنیای نور یکی از مجتمع‌های خرید محبوب خانواده‌ها است؛ زیرا در فروشگاه‌های آن تمام نیازهای افراد خانواده برطرف می‌شود. برخی از فروشگاه‌های مرکز خرید دنیای نور به پوشاک زنانه، مردانه و بچگانه و کیف و کفش اختصاص دارد. در این مجتمع علاوه بر پوشاک، طلا، جواهرات و زیورآلات، بدلیجات، عطر و ادکلن و وسایل تزیینی نیز به فروش می‌رسد. وسایل خانگی، لوازم آشپزخانه، لوازم‌آرایشی و بهداشتی، اسباب‌بازی، موبایل و کامپیوتر، عینک و ساعت، محصولات فرهنگی و هنری در واحدهای این پاساژ به مشتریان ارائه می‌شود. در برخی جاهای مجتمع، فروشگاه‌هایی به مواد غذایی تولیدی مانند عسل و غیره نیز اختصاص داده‌شده است.


اجناس و کالاهایی که در مرکز تجاری دنیای نور به مشتریان عرضه می‌شود، اغلب برند بوده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. کسانی که به اجناس خارجی و برندهای معروف جهانی علاقه دارند، این مرکز خرید یکی از جاهایی است که خرید از آن، رضایت مشتریان را فراهم می‌کند.


امکانات رفاهی و تفریحی مرکز خرید دنیای نور


مرکز خرید دنیای نور امکانات رفاهی بسیار خوبی دارد. ساختمان این مرکز خرید بسیار مقاوم ساخته‌شده و در برابر زلزله و دیگر بلایای طبیعی مقاوم است. این مرکز خرید معماری خاص و منحصربه‌فردی دارد. نورپردازی ساختمان مرکز خرید دنیای نور در شب، پیچیدگی زیادی دارد. برای نورپردازی درون و بیرون ساختمان آن از ۹ ایستگاه پست برق استفاده‌شده است.

هرکدام از این ایستگاه‌ها، ۶/۵ مگاوات برق‌دارند. ساختمان مرکز خرید از ظرفیت مخابراتی بالایی برخوردار است و هر واحد آن پنج‌خط تلفن دارد. در این ساختمان بزرگ برای تهویه فضا، ۱۸ دستگاه هواساز نصب‌شده است که از کیفیت بالایی برخوردار هستند و به‌طور منظم فضای داخل پاساژ را نرمال نگه می‌دارند. یکی دیگر از شاخصه‌های مرکز خرید دنیای نور مجهز بودن آن به سیستم اعلام حریق هوشمند است.


مجتمع تجاری صبا


زمین مجتمع صبا به متراژ ۱۵۰۰۰ مترمربع از ترکیب دو مستطیل شکل تشکیل گردیده است. قطعه بزرگ‌تر به طول ۹۰ متر در مجاورت خیابان اصلی (کارگر) و قطعه کوچک‌تر در بخش شمال غربی آن می‌باشد. با توجه به عقب‌نشینی پیش‌بینی‌شده به میزان ۱۸ متر از ضلع جنوبی که تبدیل به گذر اختصاصی برای ورود به مجموعه شده است. حجم اصلی پروژه در کنار خیابان اصلی و با عقب‌نشینی به میزان ۱۶ متر (از خیابان کارگر) برای ایجاد فضایی مناسب در ورودی مجتمع و دعوت به مجموعه استقراریافته است.

کاربری‌ها

پروژه تجاری صبا شامل پارکینگ طبقاتی، هایپر مارکت (هایپراستار) فضاهای تجاری، شهربازی سرپوشیده و مجموعه‌ای از تالارهای پذیرایی و گردهمایی است. معماری و طراحی زیبای مجموعه به‌گونه‌ای است که کلیه فضاهای پروژه چه آن‌هایی که در ضلع شرقی پروژه در جوار خیابان اصلی و چه آن‌هایی که در ضلع غربی و در دورترین نقطه نسبت به خیابان اصلی استقرار دارند به‌گونه‌ای واحد و مستقیم باهم در ارتباط هستند و این موضوع سبب شده که ارزش واحدهای دور از دسترس بالا رفته و بعد مسافت کمرنگ شود.

بخش تجاری مرکز تجاری صبا در سه سطح زیرزمین اول (هایپر استار) همکف و طبقه اول طراحی و فضاهای آن از طریق ایجاد فضاهای خالی به یکدیگر مرتبط شده و باعث تقویت یکدیگر و ایجاد کشش در ترازهای مختلف می‌گردند. شهربازی نیز بر روی فضاهای تجاری و مرتبط با آن طراحی گردیده که از طریق فضای دسترسی اصلی تغذیه می‌شود. مجموعه رستوران‌ها و تالار پذیرایی و سالن همایش نیز در آخرین طبقه پیش‌بینی‌شده است.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید

درباره ما

مجله اینترنتی گردشگری پارس باهدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و اطلاع‌رسانی از خدمات گردشگری و سفر راه‌اندازی شده است

جاذبه‌ها

                                    کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به مجله گردشگری پارس می باشد

Adblock شناسایی شد

لطفاً با غیرفعال کردن برنامه افزودنی AdBlocker خود از مرورگرهای خود برای وب سایت ما از ما حمایت کنید.