جاذبه های گردشگری طبیعی اندیمشک

با ادمین سایت
۰ نظر
چم سبز یا چم سوز- اندیمشک1265

اندیمشک یکی از شهرهای شمالی استان خوزستان است. که در ارتفاع ۱۷۶ متری از سطح دریا قرار دارد. جاذبه های اندیمشک بسیار است. و از جمله آن ها می توان به دیدنی های تاریخی و طبیعی منطقه اشاره کرد.در این مقاله سعی بر این است جاذبه های گردشگری طبیعی اندیشمک را به شما عزیزان معرفی کنیم.

دره تنگوان اندیمشک

تنگوان نام کوهی در شمال شهر اندیمشک است. این کوه ازجمله کوه‌های مهم ناحیه شمال خوزستان محسوب می‌شود و جهت آن شمال غربی-جنوب شرقی، موازی با جهت گسترش رشته‌کوه‌های زاگرس است. ضلع شمال غربی کوه تنگوان در بالا رود شمالی با یک پرتگاه قطع می‌شود و سپس با یک شیب ملایم به‌طرف جنوب شرقی ادامه می‌یابد. ضلع جنوب شرقی تنگوان را کوه سنگ سیلان تشکیل می‌دهد. که درنهایت به دره‌های عمیق رود دز و قلعه-مختار و چم سبز ختم شده و رشته‌کوه تنگوان در این ناحیه پایان می‌پذیرد.

دره تنگوان اندیمشک1
دره تنگوان اندیمشک

ارتفاع تنگوان حداکثر ۶۰۰ متر بوده و هر چه به‌طرف جنوب شرقی تنگوان پیش رویم از ارتفاع آن با یک شیب کند کاسته می‌شود. تنگوان و دیواره سنگی، صخره‌ای و صاف آن به همراه دره‌های عمیق و پرتگاه‌های متعدد این کوه را برای ورزش‌های کوهنوردی به‌ویژه صخره‌نوردی بسیار مناسب کرده، به‌طوری‌که صعود به این کوه همیشه خطراتی به همراه دارد.

دره تنگوان اندیمشک یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبا در جنوب کشور است. که بسیار زیبا است این دره زیبا دارای پستی‌وبلندی‌های مناسب برای کوه‌پیمایی است. در این منطقه شکارممنوع است جالب است بدانید در این منطقه بزهای کوهی بسیاری زیست می‌کنند پوشش گیاهی این منطقه ری ملک و بادام‌کوهی است. ازنظر تاریخی نیز تنگوان کوه مهمی تلقی می‌شود. یافته‌های باستان در طول چند سال اخیر بیانگر زندگی دیرینه آدمی در این کوه است. از ویژگی‌های این کوه وجود آثار دوره شکار و میترایی و زردشتی است.

منطقه چهل پل- اندیمشک

منطقه چهل پل شامل بلندی‌های کوهستانی زاگرس می‌باشد. که با جاری بودن رودخانهٔ متلاطم «دز» از میان یک درهٔ عظیم دارای شیارهای صخره‌ای می‌گذرد، به اوج شگفتی و جذابیت می‌رسد. از جاذبه‌های گردشگری و زیبای این منطقه می‌توان به دره‌های ژرف، کوه‌های بلند و زیبا، مناظر حیرت‌انگیز، چشم‌اندازهای اطراف سد، پوشش گیاهی منحصربه‌فرد و سرسبز، دریاچه سد دز اشاره داشت.

منطقه چهل پل- اندیمشک1223
منطقه چهل پل- اندیمشک

و اما تفریحات و ورزش‌هایی که در این منطقه می‌توانید تجربه کنید. اسکی و شنا بر روی آب دریاچه، صخره‌نوردی و کایت‌سواری از بلندی‌های مشرف‌به دریاچه خواهد بود. درنهایت هم با استفاده از تجهیزات درخور بخش شمالی اقامت خود را خاطره‌انگیز نمایید.

روستای تله زنگ- اندیمشک

تله زنگ. ت َ ل ِ زَ دهی از دهستان قیلاب است. که در بخش اندیمشک شهرستان دزفول واقع است و همچنین نام یکی از ایستگاه‌های راه‌آهن تهران به اهواز است و ۳۰۰ تن سکنه دارد. روستای تله زنگ، به‌جز راه‌آهن دسترسی دیگری ندارد. به همین دلیل در روستا خودرو دیده نمی‌شود. قطارهای سریع‌السیر و فوق‌العاده در این ایستگاه توقف ندارند. و ساکنین و طبیعت گردان از دو قطار محلی اندیمشک_دو رود و دو رود – اندیمشک استفاده می‌کنند. از ایستگاه تا روستای زیبای شوی جاده دسترسی در حال احداث است.

روستای تله زنگ- اندیمشک1236
روستای تله زنگ- اندیمشک

چم سبز یا چم سوز- اندیمشک

این منطقه‌ای تفریحی در شرق اندیمشک که از سد دز اندیمشک شروع و تا قلعه مختار اندیمشک امتداد دارد. چم سبز در نزد محلی‌های منطقه با توجه به این‌که آب به رنگ سبز و همچنین به‌جز تابستان در تمام فصل‌ها این مناطق سرسبز می‌باشد. که به دلیل داشتن عمق بالای آب و دیواره‌های بلند در دو طرف در فصل تابستان، دارای هوایی خنک می‌باشد. که می‌تواند فضایی آرامش‌بخش و دل‌نشین رو برای مردم شمال خوزستان و شهرستان فراهم کند.

چم سبز یا چم سوز- اندیمشک123
چم سبز یا چم سوز- اندیمشک

گیاهان و جانوران مختلفی در این منطقه وجود دارد. آنچه بیشتر از هر چیزی توجه را جلب می‌کند. صخره‌ها و سنگ‌ها و آب خوش‌رنگ جاری در آن است؛ ولی نباید از بوته‌ها، درختان و علفزارها غافل شویم. اگر بیشتر به سرسبزی‌های این منطقه دقت کنیم، گل‌گاوزبان، پونه وحشی و درختان بید توجهمان را جلب خواهند کرد. گونه‌های مختلف ماهی ازجمله ماهی سونگ و همین‌طور خرچنگ‌ها را هم در اعماق آب‌های زلال ببینید. واقعاً خیره‌کننده است! همچنین انواع پرندگان مثل مرغ ماهی‌خوار، دیدومک، کلاغ‌سیاه نوک قرمز و حیواناتی چون شغال و روباه در این ناحیه به چشم می‌خورند. در قسمت‌های بالادست نیز بز کوهی وجود دارد.

چم سبز یا چم سوز- اندیمشک1265
چم سبز یا چم سوز- اندیمشک

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

پیام بگذارید

درباره ما

مجله اینترنتی گردشگری پارس باهدف معرفی جاذبه‌های گردشگری و اطلاع‌رسانی از خدمات گردشگری و سفر راه‌اندازی شده است

جاذبه‌ها

                                    کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به مجله گردشگری پارس می باشد

Adblock شناسایی شد

لطفاً با غیرفعال کردن برنامه افزودنی AdBlocker خود از مرورگرهای خود برای وب سایت ما از ما حمایت کنید.